A-T Lastenturva on vuonna 1999 perustettu, lastentarvikkeisiin erikoistunut kotimainen yritys, joka toimii verkossa sekä viidellä paikkakunnalla Suomessa. Confirman asiakkaaksi yritys tuli, kun se tarvitsi kassaratkaisun, jossa myymälää ja verkkokauppaa hallittaisiin samassa järjestelmässä. Nyt A-T Lastenturvalla on käytössään sekä Jeemly-kassajärjestelmä että Flowvy-verkkokauppa.
Yrityksen toimitusjohtaja Mika Rimpiläinen kertoo, että kivijalkamyymälän aikaisempi kassaohjelma ja verkkokauppa eivät keskustelleet keskenään, mikä teki varastosaldojen hallinnan hankalaksi siinä vaiheessa, kun kauppa lähti kasvuun verkossa. Jos verkossa myytiin jotain, se jouduttiin täsmäämään erikseen kassaan.
Rimpiläinen toteaa, että varastonhallinta oli pakko saada toimimaan helpommin. Ilman paremmin toimivaa järjestelmää kokonaisuuden hallinta olisi ollut lopulta mahdotonta.
Asiakas | A-T Lastenturva |
Sijainti | Helsinki, Vantaa, Oulu, Tampere, Jyväskylä |
Toimiala | Erikoistavarakauppa |
Toimitetut ratkaisut | Kassajärjestelmä, verkkokauppa |
”Confirman kassa- ja verkkokauppajärjestelmät vastasivat hyvin tarpeisiimme ja mahdollistivat verkkokaupan kasvun ja kehityksen aivan uudelle tasolle.”
Verkkokauppa ja myymälä tukevat toisiaan
A-T Lastenturvalla on verkkokaupan lisäksi viisii myymälää: Helsingissä, Vantaalla, Oulussa, Tampereella ja Jyväskylässä. Vantaan Variston suurmyymälässä toimivat myös verkkokauppa sekä oma huolto- ja korjauspalvelu.
– Olemme panostaneet verkossa ja myymälöissä laajaan ja laadukkaaseen tuotevalikoimaan sekä hyvään asiakaspalveluun. Asiantuntijuuteemme luotetaan, etenkin omakohtaisten kokemusten jakaminen luo myös asiakkaalle turvallisuuden tunteen. Saamme myös jatkuvasti koulutusta sekä myyntiin, että tuotteisiin, kertoo Helsingin myymälässä työskentelevä Taru Meriläinen.
Sekä Rimpiläinen että Meriläinen kokevat, että asiakkaat arvostavat kasvokkain käytyä kanssakäymistä ostotilanteessa. Vaikka tuotteita olisi vertailtu verkossa, moni ostaa tuotteen mieluummin kivijalasta.
– Vanhemmat haluavat kokeilla rattaita ja turvaistuimia ennen ostopäätöstä. Vantaan suurmyymälään on helppo tulla omalla autolla, jolloin turvaistuimen voi sovittaa omaan autoon myyjän kanssa, Rimpiläinen kertoo.
Kassa ja verkkokauppa yhdessä järjestelmässä
Confirma on ollut A-T Lastenturvan kumppanina jo yli kymmenen vuoden ajan.
– Kun siirryimme Confirman asiakkaiksi, saimme toivomamme eli verkkokaupan ja kassajärjestelmän yhteen järjestelmään. Näemme nyt samasta paikasta verkkokaupassa olevat tuotteet ja myymäläkohtaiset saldot sekä pääsemme jälkikäteen katsomaan myyntiä, kertymiä ja varastoseurantaa.
Rimpiläinen kertoo, että he saavat myös jatkuvaa tukea verkkokaupan kehittämiseen Confirman tiimiltä. Yhteyttä pidetään viikoittain, ja saman pöydän ääreen kokoonnutaan vähintään kerran vuodessa.
– Viimeisin isompi kehitysprojekti verkkokaupan puolella vietiin läpi noin vuosi sitten, kun teimme verkkokaupan tuotepuun uusiksi. Teemme hakukonemainontaan liittyen yhteistyötä ja käymme keskustelua sen vuoksi viikoittain. Katsomme yhdessä, miten verkkokaupan konversio kehittyy maksullisella ja maksuttomalla puolella, ja samalla myös mietimme, miten verkkokauppaa voidaan kehittää edelleen paremmin myyväksi.
Ratkaisu yllättävän moneen ongelmaan
Rimpiläinen on tyytyväinen tapaan, jolla Confirman kehitystiimi on pystynyt vastaamaan yrityksen muuttuviin tarpeisiin.
– Esimerkiksi vuokrauspalvelua varten löytyi ratkaisu, jonka ansiosta meidän ei tarvitse tehdä erikseen vuokrasopimuslappusta. Jeemly-kassajärjestelmä integroi vuokralomakkeen suoraan kassaan ja laskee summat valmiiksi.
Rimpiläinen on huomannut, että aina ei välttämättä tule heti mieleen, että jonkun asian voisi ratkaista kassajärjestelmän kautta. Näin oli esimerkiksi silloin, kun A-T Lastenturva oli avaamassa myymälää Stockmannin yhteyteen.
– Stockmannin kanta-asiakasjärjestelmä täytyi saada integroitua kassaan, jotta heidän kanta-asiakkaansa saavat kerrytettyä pisteitä myös meillä. Pidin sitä melkoisena haasteena, mutta siihenkin löytyi yllättäen ratkaisu.
– Nyt kassajärjestelmämme lähettää automaattisesti kanta-asiakastiedot Stockmannille päivittäisenä ajona. Samoin ilmoitamme heille kuukausittaiset asiakasmäärät ja myynnin. Meille on tärkeää, että ne tiedot löytyvät vaivatta kassajärjestelmästä ja että ne on helppo siirtää eteenpäin.
Haluatko kuulla lisää?