Siirry sisältöön sitemap
gradient background checkmark

Taloyhtiöpalvelut Onnistutaan Ky

Isännöitsijä Joel Karvinen on hyödyntänyt Confirman isännöinnin ratkaisuja jo vuosikymmenten ajan, tuoden läpinäkyvyyttä ja tehokkuutta taloyhtiöiden hallintaan. Domus-isännöintijärjestelmä ja Huoneistotieto.fi ovat nopeuttaneet prosesseja ja vahvistaneet osakkaiden luottamusta isännöintiin

Referenssi: Taloyhtiöpalvelut Onnistutaan Ky

Joel Karvinen on tuttu kasvo taloyhtiökentällä erityisesti Itä-Helsingissä. Vuosaaresta aloittanut isännöintialan konkari on työskennellyt alalla jo 34 vuotta.

– Kun aloitin työt 19-vuotiaana, niin ymmärsin pian, että mitä paremmin työni teen, sitä helpommalla pääsen hyviin tuloksiin. Mielestäni kiinteistöjen arvoa ja asumisviihtyvyyttä pitää kehittää aktiivisesti, ja se on näkynyt asiakastyytyväisyydessä, Karvinen kertoo

Nykyään Karvisen Taloyhtiöpalvelut Onnistutaan Ky:llä on vastuullaan 1700 huoneistoa Vuosaaresta aina Tapiolaan asti. Hän on erikoistunut myös peruskorjausneuvontaan ja peruskorjausten strategiseen suunnitteluun yhdessä taloyhtiöiden kanssa.

AsiakasTaloyhtiöpalvelut Onnistutaan Ky
SijaintiHelsinki
ToimialaIsännöinti ja taloyhtiöt
Toimitetut ratkaisutDomus-isännöintiratkaisu, Huoneistotieto.fi-palvelu

Confirman Domus-isännöintijärjestelmä auttaa rakentamaan luottamusta taloyhtiön ja isännöitsijän välille

Alusta saakka Karvinen on halunnut ottaa ensimmäisten joukossa käyttöön myös nykyaikaisimpia työvälineitä.

– Vuosituhannen vaihteessa kävi selväksi, että isännöintiin tarvitaan siihen soveltuva ohjelmisto. Perustettuani 2003 oman yrityksen markkinoilla oli vasta muutama palvelu, joilla oli laajemmin toimintoja isännöintiin, Karvinen muistelee.

Confirman Domus-isännöintijärjestelmä oli Karvisen mukaan jo tuolloin vaihtoehdoista yrittäjälle kokonaisvaltaisin, käyttäjäystävällisin ja hinnoittelultaan selkein tuote. Nyt yhteistä taivalta on takana jo 20 vuotta.

– Suurin hyöty Domuksessa on taloudenpidon läpinäkyvyys taloyhtiöiden osakkaille. Isännöitsijä pitää huolta osakkaan tärkeimmästä omaisuudesta ja luottamuksen rakentaminen on elintärkeää, jotta isännöitsijä pääsee tekemään työnsä hyvin. Ilman läpinäkyvyyttä luottamuksen rakentaminen vie vuosia, mutta nyt kun kaikki tiedot ovat heti osakkaan nähtävillä, faktat puhuvat puolestaan ja aikaa säästyy, Karvinen sanoo.

background

”Ilman läpinäkyvyyttä luottamuksen rakentaminen vie vuosia, mutta nyt kun kaikki tiedot ovat heti osakkaan nähtävillä, faktat puhuvat puolestaan ja aikaa säästyy.”

Joel Karvinen

Taloyhtiöpalvelut Onnistutaan Ky

Paikkariippumattomasta työstä tuli korona-ajan pelastus

Domuksen myötä Karvinen on nähnyt suuren muutoksen työssään.

– Me siirsimme kaiken kerralla sähköiseksi ja hoidamme nyt Domuksen ja Huoneistotieto.fin kautta postitukset ja viestinnän, hallinnon, kirjanpidon, tilintarkastukset ja arkistoinnin. En ole nähnyt tilintarkastajia kasvotusten enää pariin vuoteen, Karvinen kuvailee.

Karvinen pyöritti taloyhtiöiden hallintoa ja tilintarkastuksia paperilla vuosikymmeniä.

– Yhtäkkiä kaikki mapit ovat näytöllä sähköisessä muodossa sekä sinun että asiakkaan nähtävillä. Läpinäkyvyys moninkertaistui, Karvinen iloitsee.

Karvisen mukaan aikaisemmin työaikaa hukkui paljon ”ei-arvokkaaseen” tekemiseen. Domuksella sama työ hoituu tehokkaammin, jolloin aikaa jää enemmän oikeasti arvokkaalle työlle; asiakassuhteiden ja kiinteistöjen hoitamiselle.

Tehokkuutta lisää myös työnteko paikkariippumattomasti.

– Enää ei toimistolla tarvitse olla aamukahdeksalta vain siltä varalta, että joku saattaa tulla kysymään jotain.

Karvinen kuvaa Huoneistotieto.fi:tä erityisesti korona-ajan pelastajaksi. Hyvää palautetta onkin tullut kirjanpidon läpinäkyvyyden lisäksi juuri hybridikokousten äänestysten mahdollistamisesta. Karvinen itse näkee palvelun myös tärkeänä viestintäalustana.

– Sen kautta olen pystynyt esimerkiksi varoittamaan osakkaita huijausviesteistä jo monta tuntia ennen kuin niistä uutisoitiin mediassa.

Hyödyt irti laajalla käyttöönotolla

Aiemmin taloyhtiöiden moninaiset kotisivu- ja portaalihaaveet ovat aina lopulta kaatuneet korkeisiin kustannuksiin suhteessa rajalliseen tarpeeseen. Huoneistotieto.fi kykeni vastaamaan koronapandemian myötä kasvaneeseen kysyntään, ja sen käyttäjinä onkin pian tuhat Karvisen isännöimien taloyhtiöiden osakasta ja hallituksen jäsentä.

– Tapa tehdä tätä työtä nousi Huoneistotieto.fin myötä ihan uudelle tasolle. Saimme vihdoin digitaalisuuden siihen pisteeseen, mitä on asiakkaille luvattu viimeiset 20 vuotta.

Saadaakseen Huoneistotieto.fistä täyden hyödyn irti, Karvinen rohkaisee isännöitsijöitä ottamaan sen kerralla käyttöön kaikkiin taloyhtiöihin. Työn tehokkuus ei parane, jos eri kiinteistöissä on käytössä kirjava valikoima eri käytäntöjä ja kanavia.

Palveluiden kehittyessä taloyhtiöissä toivotaan digitaalisuudesta apua yhä enemmän myös asukkaiden arkisiin toimintoihin, esimerkiksi yhteisten tilojen varaukseen. Erityisesti kehitteillä olevalle sauna- ja pyykkitupavuorojen digitaaliselle varausjärjestelmälle alkaa olla jo kovasti kysyntää.

– Se on kuuma peruna meidän asiakkaille. Taloyhtiöissä varauksia halutaan tehdä ketterästi ja modernisti. Domuksella ja Huoneistotieto.fi:llä on siinä järkyttävän iso mahdollisuus, Karvinen päättää.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä