Siirry sisältöön sitemap
gradient background checkmark

Paccanen

Haave omasta urheiluvaateliikkeestä ehti hautua oululaisen Petteri Siekkisen mielessä useamman vuosikymmenen ajan. Kun mies viimein päätti ruveta tuumasta toimeen, kävi kaikki vauhdilla. Ensin aukesi kivijalkamyymälä Paccanen ja vain vuotta myöhemmin verkkokauppa.

Confirman myymälä- ja verkkokaupparatkaisu ovat vapauttaneet Paccasen yrittäjä Petteri Siekkisen aikaa liiketoiminnan kehittämiseen.

Haave omasta urheiluvaateliikkeestä ehti hautua oululaisen Petteri Siekkisen mielessä useamman vuosikymmenen ajan. Kun mies viimein päätti ruveta tuumasta toimeen, kävi kaikki vauhdilla. Ensin aukesi kivijalkamyymälä Paccanen ja vain vuotta myöhemmin verkkokauppa.

– Vauhti meinaa välillä huimata päätä, etenkin kun Confirma pystytti verkkokaupan niin nopeasti. Aloitimme suunnittelun huhtikuun puolivälissä ja kesäkuun alussa tein jo ensimmäiset kauppani verkon kautta. Verkkokauppa tuo lisänäkyvyyttä ja myyntiä myös kivijalkamyymälään, Siekkinen kertoo.

AsiakasPaccanen
SijaintiOulu
ToimialaVaateliikkeet
Toimitetut ratkaisutKassajärjestelmä ja verkkokauppa

Tarkkaa taustatutkimusta

Confirman ripeä työtahti ei kuitenkaan tullut täytenä yllätyksenä, sillä ennen ensimmäistä yhteydenottoa Paccasella tehtiin tarkkaa taustatutkimusta eri järjestelmätoimittajista.

– Kyselin muilta yrittäjiltä heidän kokemuksiaan ja Confirman ohjelmistot pärjäsivät vertailussa hyvin. Olen tehnyt pitkän uran palvelukehityksen puolella ja ymmärsin myös ne hyödyt, mitä yhteinen myymälä- ja verkkokauppajärjestelmä pystyy liiketoiminnallemme tarjoamaan. Kun myyn esimerkiksi ulkoiluhousut kivijalkaliikkeestä, saldo päivittyy automaattisesti myös verkkokauppaan. Yrityksessä työskentelee minun lisäkseni yksi vakituinen työntekijä, joten on tärkeää, että voimme optimoida työvaiheet ja keskittyä ydinosaamiseemme.

Asiantuntijoilta apua verkkokaupan kehitykseen

Laadukkaiden ulkoiluvaatteiden myyntiin keskittynyt Siekkinen vaatii laatua myös myyntikanaviltaan ja siksi miehellä oli jo suunnitteluvaiheessa mielessään tietyt kriteerit, mitä hän asetti verkkokaupalle.

– Työskentelin 25 vuotta teknologiateollisuudessa ja olen hyvin tarkka siitä, että asiat toimivat. Confirman kanssa suunnitteluprosessi eteni jouhevasti ja he ottivat hyvin huomioon esimerkiksi verkkokaupan visuaaliseen ilmeeseen liittyvät toiveemme, Siekkinen kiittelee.

Asiakaspalvelulle mies puolestaan antaa arvosanaksi täyden kympin. Hän kiittelee sitä, miten asiantuntijat pitivät hänet jatkuvasti ajan tasalla sekä perehdyttivät myös verkkokauppamaailman saloihin.

background

”Confirman kanssa työskennellessä minulle tuli sellainen olo, että uskallan kysyä hieman tyhmemmiltäkin vaikuttavia kysymyksiä, eikä mikään jäänyt epäselväksi.”

Confirman myymälä- ja verkkokaupparatkaisu ovat vapauttaneet Paccasen yrittäjä Petteri Siekkisen aikaa liiketoiminnan kehittämiseen.

Petteri Siekkinen

Yrittäjä | Paccanen

Verkkokauppa lisäsi myös kivijalan myyntiä

– Kokonaismyyntimme on kasvanut, minkä lisäksi kivijalkaliikkeessä käy nyt entistä enemmän asiakkaita. Verkkokauppa toimii ikään kuin näyteikkunana, joka houkuttelee ihmisiä liikkeeseen sovittamaan tuotteita.

Seuraavaksi mies aikoo panostaa hakukoneoptimoinnin ja Google-markkinoinnin kehittämiseen, jotta verkkokaupan ja myymälän näkyvyys kasvaa entisestään.

– Tiedän kokemuksesta, että verkkokauppa ei ole koskaan valmis. Aina on joku osa-alue, mitä pitää kehittää ja uudistaa. Mutta onneksi on olemassa Confirman kaltaisia kumppaneita, joilta saan asiantuntija-apua ja sparrausta.

gradient background

Haluatko kuulla lisää?