Kariteam-perheyritys juontaa juurensa vuoteen 1966, kun Jenna Kesosen isoisä Kari Pynnönen perusti Kirjapaino Karin. Vuosien saatossa toiminta on laajentunut, ja tällä hetkellä yrityksessä työskentelee jo noin 60 alan ammattilaista.
Kariteamilla on käytössä Confirman verkkokauppa-, ERP- ja kassaratkaisut. Kesonen kokee verkkokaupan osuuden merkittäväksi, sillä 70 % toimistotukun tilauksista saadaan verkon kautta. Hakukoneoptimoitu verkkokauppa nousee korkealle Googlen hakutuloksissa, mikä tuo kauppaan myös paljon uusia potentiaalisia asiakkaita. Verkkokauppa toimii siis paitsi myynti- myös markkinointikanavana, ja sen rooli Kariteamilla nähdään tulevaisuudessa entistäkin suurempana.
Asiakas | Toimistotukku Kari (Kariteam Oy) |
Sijainti | Jyväskylä |
Toimiala | Tukkukauppa |
Toimitetut ratkaisut | Verkkokauppa, ERP-järjestelmä, kassajärjestelmä |
Helpotusta ostamiseen ja varastonhallintaan
Kariteamin Controller Kirsi Nieminen kokee yhdeksi Confirman järjestelmän eduista sen helppokäyttöisyyden. Verkkokaupan tuotteita hallitaan suoraan ERP-järjestelmässä, joka vähentää tuplatyötä, kun tuotetietoja ei tarvitse erikseen viedä verkkokauppaan. ERP-järjestelmä auttaa myös sisäänostamisessa ennakoimalla ja tuottamalla erilaisia ostoehdotuksia. Näin Kariteamilla voidaan varmistua siitä, että tavaraa on aina riittävästi hyllyssä.
– Tämä kaikki auttaa myös meidän verkkokauppaa käyttäviä asiakkaitamme. Kariteamin verkkokauppa toimi ikään kuin heidän toimistohyllynään, minkä kautta he saavat helposti tilattua tarvitsemiaan tuotteita.
”Kassatoiminnot, verkkokauppa ja kaiken kaikkiaan ohjelmisto ovat niin synkronoituja keskenään, että periaatteessa yhdellä napin painalluksella hoituu tieto joka kohtaan.”
Asiakastyytyväisyyttä verkkokaupan lisäominaisuuksilla
Nieminen kertoo, että verkkokaupan navigaatiota, eli tuotepuuta, mietittiin Kariteamilla tarkkaan. Tukea tuotepuun rakentamiseen saatiin Confirman asiantuntijoilta, joiden avustustuksella tuotepuu rakennettiin huolella.
– Rakensimme tuotepuuta sillä ajatuksella, miten tuotteet sijoittuisivat myymälässä hyllylle.
Confirma on ollut mukana kehittämässä Kariteamin verkkokauppaa, jonne on rakennettu myös paljon räätälöityjä ominaisuuksia. Räätälöintitarve on lähtenyt loppuasiakkaiden toiveista. Erikoisominaisuuksia verkkokaupassa ovat esimerkiksi tilauslista sekä tallennettu ostoskorimahdollisuus, joka kerää myös vakiotilaukset. Nieminen on tyytyväinen, että ominaisuudet palvelevat sekä loppuasiakasta että Kariteamia.
– Tässä toteutuu aika loistavasti mielestäni myös markkinoinnillinen näkemys.
Haluatko kuulla lisää?