Kun Danny Fallenius perusti oman Fallenius-isännöitsijätoimiston, hän halusi päästä tekemään isännöintiä omalla tyylillään. Siihen kuuluu ennen kaikkea laadukas ja henkilökohtainen palvelu ilman ryppyotsaisuutta.
– Kiinnostus yrittäjyyteen on tullut minulle verenperintönä isältäni. Olen aiemmissakin töissäni saanut paljon vastuuta ja vapautta, joten hyppy yrittäjäksi ei ollut kovin suuri, Fallenius kertoo.
Erinomaisen palvelun ansiosta sana on kiirinyt ja kysyntää pienelle ja laadukkaalle toimijalle pääkaupunkiseudulla on tuntunut riittävän.
– Haluamme pitää kasvun hillittynä, jotta voimme keskittyä palvelemaan nykyisiä asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. Meillä ei ole palkkalistoilla yhtään myyjää, mutta panostamme kaikki yhdessä palvelumme laatuun, jolloin työmme myy itse itseään.
Falleniuksen isännöimissä kohteissa vastaavan isännöitsijän kuva ja suorat yhteystiedot ovat näkyvillä rappukäytävässä. Henkilökohtaisella palvelulla halutaan erottautua alalla.
Asiakas | Isännöitsijätoimisto Fallenius |
Sijainti | Helsinki |
Toimiala | Isännöinti |
Toimitetut ratkaisut | Isännöintijärjestelmä |
”Haluan ostaa yhtä laadukasta ja henkilökohtaista palvelua, mitä itse asiakkailleni tuotan”
Pienen on varottava tyhjiä lupauksia
Yritystä perustaessaan Danny Fallenius pohti isännöintijärjestelmän valintaa ja lähetti tarjouspyynnön kahdelle ennestään tutun järjestelmän toimittajalle. Kilpailu ratkesi jo alkumetreillä, sillä Confirma toimitti tarjouksen jo seuraavana päivänä, kun taas toiselta toimittajalta Fallenius sai vastauksen vasta muutamien viikkojen päästä.
– Meidän kaltaisella pienellä yrityksellä ei ole varaa toimia palveluntarjoajan kanssa, joka ei lunasta omia arvolupauksiaan, koska me vastaamme palvelun laadusta edelleen omille asiakkaillemme, Danny Fallenius sanoo.
Sähköiset työkalut
Confirman isännöintiratkaisut – Domus-isännöintijärjestelmä ja asukkaille tarjottu Huoneistotieto.fi-palvelukanava – ovat osoittautuneet onnistuneeksi valinnaksi ja Fallenius on yhteistyöhön tyytyväinen. Koska sähköiset työkalut ovat niin iso osa isännöitsijän jokapäiväistä työtä, tuntuu Falleniuksen mielestä pelkästään luontevalta, että isännöitsijä voi tarjota niiden hyötyjä myös asiakkailleen.
– Confirmalla on toimiva systeemi. Täysin sähköinen kirjanpito ja asiakirjahallinto ovat omasta näkökulmastani kaikista tärkeimmät ominaisuudet. Osakkaiden näkökulmasta Huoneistotieto.fi on näppärä paikka seurata vastikemaksureskontraa ja yhtiölainaosuuksien pienenemistä.
Fallenius tarjoaa Huoneistotieto.fissä taloyhtiökohtaisesti osakkaiden nähtäville tärkeimmät asiakirjat kuten tilinpäätöksen, talousarvion, kunnossapitotarveselvityksen, energiatodistuksen, yhtiöjärjestyksen ja yhtiökokousaineistot.
– On myös kätevää , että asukastiedotteet saa välitettyä palvelusta suoraan asiakkaan sähköpostiin, eikä niiden lukeminen vaadi palveluun kirjautumista, Fallenius kehuu.
Ajantasainen käyttötuki takaa toimivan yhteistyön
Iso osa Falleniuksen asiakkaista on ottanut sähköisen asioinnin omakseen, mutta aina on asiakkaita , jotka eivät sähköisiä palveluita halua käyttää.
– Nykyään palvelu onneksi mahdollistaa laskujen, yhtiökokouskutsujen ja vastikelappujen lähettämisen myös perinteisenä paperipostina erillisen postituspalvelun kautta, mikä on ollut tosi iso apu kevään kokousruuhkaan.
Domuksen avulla Fallenius on pystynyt tehostamaan omaa toimintaansa ja tarjoamaan asiakkailleen entistä nopeampaa palvelua. Hän kiittelee myös Confirman laadukasta asiakaspalvelua.
– Järjestelmään on hyvät käyttöohjeet, joita päivitetään jatkuvasti, ja hyvä asiakastuki, josta saa nopeasti apua puhelimitse tai sähköpostilla.