Siirry sisältöön sitemap
gradient background checkmark

ECOteekki

Kun joensuulainen luontaistuoteliike ECOteekki päätti laajentaa toimintansa verkkoon, oli luonnollinen valinta verkkokauppa-alustalle jo käytössä olevan kassajärjestelmän kanssa integroitu Flowvy-verkkokauppa. Noin 8 000 tuotteen valikoimaa on helppo hallita, kun kaikki tiedot päivittyvät sekä kassaan että verkkoon yhdessä ja samassa ohjelmassa.

Confirman ratkaisut ovat tuoneet helpotusta ECOteekin laajan tuotevalikoiman hallintaan.

Luontaistuotteita myyvän ECOteekin yrittäjäsuvulla on pitkä historia eri luontaistuoteketjuissa. Vuonna 1986 tuli aika perustaa oma yritys, ja ECOteekki-myymälä avattiin Joensuuhun. Ensimmäinen harppaus kohti koko Suomen laajuista myyntiä otettiin vuonna 2016, kun yritykselle avattiin oma verkkokauppa.

Sopivan verkkokauppa-alustan valinta osoittautui lopulta helpoksi, sillä ECOteekillä oli jo ennestään käytössä Confirman kassajärjestelmä. Kassajärjestelmä ja verkkokauppa keskustelevat keskenään, minkä ansioista molemmat myyntikanavat pysyvät ajantasalla ja tuotteiden hallinta on helppoa.

AsiakasECOteekki
SijaintiJoensuu
ToimialaErikoistavarakauppa
Toimitetut ratkaisutKassajärjestelmä, verkkokauppa

– Valikoimassamme on yli 8000 eri tuotetta. Myymme esimerkiksi erilaisia luomuelintarvikkeita, luonnonkosmetiikkaa, homeopaattisia valmisteita, asusteita, ekologisia pesuaineita ja kodin tarvikkeita sekä urheiluravinteita. Myymälässämme voi nauttia myös erilaisista hoidoista ja hieronnoista, yrittäjä Maria Korhonen kertoo.

– Verkkokauppa toimii meillä myös eräänlaisena tuotekatalogina sekä hakukoneena asiakkaillemme. Monet tutkivat tuotteitamme ensin verkossa ja tulevat sitten paikan päälle.

background

”Confirman kassajärjestelmä, verkkokauppa ja varastonhallinta toimivat saumattomasti yhteen. Mitä vähemmän meidän tarvitsee käyttää eri järjestelmiä, sitä enemmän meille jää aikaa keskittyä omaan ydinosaamiseemme.”

Maria Korhonen

Yrittäjä

Monipuolisen tuotevalikoiman ansiosta ECOteekin asiakaskunta hajautuu useisiin eri kohderyhmiin. Yrityksessä uskotaankin vahvasti monikanavaisuuteen – niin myyntikanavien kuin asiakassegmenttien suhteen.

– Viime vuodet ovat olleet hyvä osoitus siitä, miten nopeasti maailma ja trendit voivat muuttua. Verkkokaupan ansiosta olemme onnistuneet pitämään kokonaismyyntimme normaalilla tasolla. Myynnin yhtäkkinen painottuminen verkkoon ei myöskään aiheuttanut meille merkittävästi lisätyötä, sillä kaikki hoituu edelleen yhden ja saman järjestelmän kautta, Korhonen sanoo.

gradient background

Haluatko kuulla lisää?