Siirry sisältöön sitemap
Confirman isännöintiratkaisut auttavat pitämään langat käsissä.

11/06/2025 | 2 min Lukuaika

Isännöintijärjestelmä

4 hyvää syytä panostaa sähköiseen asukasviestintään taloyhtiössä

Suvi Onnela

Suvi Onnela

Marketing planner

Sähköinen viestintä ei ole irrallinen lisä isännöintityöhön – se on osa toimivaa arkea. Kun tieto kulkee ajallaan, tallentuu yhteen paikkaan ja tavoittaa oikeat ihmiset, arki helpottuu niin isännöitsijällä kuin osakkaalla. Myös asukastyytyväisyyden kannalta taloyhtiön viestinnän onnistuminen on ratkaisevaa. Siinä missä aiemmin postiluukkuun jaettu tiedote saattoi riittää, kaipaa tämän päivän asukas mahdollisuutta päästä tietoihin käsiksi myös mökiltä tai matkalta.

💡 Tässä blogissa esittelemme neljä käytännön syytä, miksi sähköinen asukasviestintä on nykyään olennainen osa taloyhtiön sujuvaa toimintaa.

1. Kasvata luottamusta läpinäkyvyydellä

Taloyhtiön toiminnan läpinäkyvyys on yksi tärkeimmistä asukastyytyväisyyttä lisäävistä tekijöistä. Kun osakkailla on pääsy selkeään ja keskitettyyn sähköiseen järjestelmään, josta löytyvät mm. kokouspöytäkirjat ja taloyhtiön asiakirjat, syntyy luottamus siihen, että taloyhtiön asiat hoituvat sekä tieto kulkee oikea-aikaisesti ja avoimesti.

Läpinäkyvyys ei ole vain mielikuva – se näkyy myös käytännössä: asukkaat osallistuvat helpommin päätöksentekoon, kun tieto on helposti saatavilla ja ymmärrettävässä muodossa.

2. Säästä kaikkien aikaa ja resursseja

Viestinnän digitalisointi säästää konkreettisesti aikaa ja kustannuksia niin isännöitsijältä kuin osakkaaltakin. Paperipostin lähettäminen, kokousmateriaalien tulostaminen tai manuaalinen ilmoitusten hallinta vievät aikaa, joka voidaan käyttää tehokkaammin.

Kun kaikki viestintä on koottu yhteen järjestelmään – kutsuista ja pöytäkirjoista asukasviestintään – on helpompaa palata tarvittaessa vanhoihin päätöksiin tai selvittää nopeasti, mitä on sovittu. Sähköinen allekirjoitus ja etäkokousmahdollisuudet tuovat lisää joustavuutta ja vähentävät matkustamisen tarvetta.

gradient background checkmark

Confirman isännöintiratkaisu vie taloyhtiösi nykyaikaan

3. Tarjoa palvelua, joka vastaa nykypäivän odotuksiin

Kuluttajat ovat tottuneet siihen, että palveluita saa silloin, kun niitä tarvitaan – ja sama odotus koskee myös asumista. Toimistoaikojen ulkopuolella asiointi ei ole enää poikkeus, vaan perusvaatimus.

Sähköinen asukasviestintä vastaa tähän ilman lisävaivaa. Sähköinen palvelukanava mahdollistaa asukkaan oman asioinnin silloin, kun hänelle sopii. Ilmoitukset, dokumentit ja tärkeät tiedotteet löytyvät yhdestä paikasta – helposti myös mobiililaitteella.

4. Pysy ajan tasalla asukkaiden tilanteesta

Muuttoilmoitukset, remontti-ilmoitukset ja vikailmoitukset sähköisesti tehtynä ovat nopeampia, varmemmin perille meneviä ja helpommin seurattavia. Isännöitsijä ja huoltoyhtiö saavat tiedon saman tien, ja osapuolet voivat hoitaa asian etenemistä tehokkaasti suoraan järjestelmän kautta.

Tiedonkulku nopeutuu, virheet vähenevät ja kaikki osapuolet pysyvät ajan tasalla. Lisäksi kaikki viestit tallentuvat turvallisesti yhteen paikkaan – ilman huolta katoavista papereista.

Pienellä panostuksella suuri vaikutus

Sähköinen viestintä ei ole enää vaihtoehto – se on edellytys toimivalle taloyhtiöarjelle. Confirman Domus-isännöintijärjestelmään kuuluva sähköinen Huoneistotieto.fi -palvelukanava tekee viestinnästä selkeämpää, avoimempaa ja helpommin hallittavaa.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä