För disponenten
Domus-portalen är ett smidigt verktyg för fastighetsinnehav för moderna disponenter. Genom portalen sköter du praktiskt hanteringen och kommunikationen av kunduppgifter till husbolagets invånare, via flera kanaler.
För husbolag
Huoneistotieto.fi möjliggör ett öppet och transparent sätt att leda ett husbolag. Med hjälp av den elektroniska servicekanalen ger du enkelt och snabbt tillgång till allt väsentligt för husbolagets invånare, delägare och styrelsemedlemmar.
Revisorer
Tjänsten Tiliportaali.fi gör revisionerna enklare. Med hjälp av den elektroniska servicekanalen sköter husbolagens revisorer och verksamhetsgranskare sitt arbete i en lättanvänd tjänst – utan onödigt pappersarbete.
Jobba snabbare och smidigare
Gemensam plattform
Ett gemensamt system skapar mervärde genom hela fastighetsinnehavsprocessen. Med vår moderna disponentlösning involverar du intressenternas representanter – såsom husbolagets styrelse, revisorer och fastighetsskötare – i att utnyttja samma system.
Elektronisk ekonomiförvaltning
Elektronisk ekonomiförvaltning ger välbehövlig flexibilitet i arbetsmetoderna. Via Domus sköter du enkelt allt från att hantera fakturor till papperslös bokföring till att bilda elektroniskt bokslutsmaterial och sköta elektronisk arkivering. Genom systemet kan du också lägga ut ekonomiförvaltningen på entreprenad.
Uppdragshantering
Med hjälp av uppgiftshanteringen hålls arbetena i ordning och inom tidtabellen. Domus uppgiftshantering är en elektronisk dubbelriktad kommunikationslösning mellan disponentbyrån och fastighetsskötarna som ger dig aktuell information om pågående felanmälningar och servicebeställningar.
Dokumentens webbshop för förvaltare
Hantera försäljningen av förvaltarintyg och andra dokument enkelt med en webbshop som är designad för förvaltningskontor. Från den användarvänliga webbshoppen kan dina kunder beställa både förvaltarintyg, fastighetsdokument och ekonomiska rapporter med bara några klick – och du får betalningen omedelbart.
-Nyckelfärdig leverans: webbshoppen är enkel och snabb att använda.
-Betalning vid beställning: ingen separat fakturering eller betalningsövervakning behövs.
-Självbetjäning: dina kunder kan göra beställningar direkt från din webbshop.
Utöka lösningen
Laddningsstationer för elbilar till husbolag
Öka värdet på din fastighet genom att erbjuda de boende i husbolaget möjligheten att ladda elfordon. Tack vare vår patenterade dataströmteknologi kan laddningsstationerna eftermonteras i befintliga värmepelare, vilket eliminerar behovet av stora investeringar i nya kabeldragningar.
Tjänsten kan utökas till att omfatta hela fastighetens smarta styrning, vilket gör det möjligt för dig att hantera till exempel fastighetens bastu- och tvättutrymmen, passerkontroll samt trapphusskyltar. Systemet möjliggör även mätning och förbrukningsbaserad debitering av energi, värme eller vatten per lägenhet på ett smidigt sätt.
Betalningspåminnelse- och inkassotjänster för husbolag
Påminnelse- och inkassoprocesser kräver kontinuerlig uppföljning samt kännedom om olika lagar och förordningar. Vår bokföringsbyrå Cash-Ins betalningspåminnelse- och inkassotjänster är ett effektivt och pålitligt sätt att påskynda indrivningen av dina husbolags fordringar och säkerställa kassaflödestillväxt – utan att du behöver offra din egen arbetstid.
Med Domus direkta inkassolänk skickar du enkelt fakturor till inkasso direkt från programmet. Med inkassolänken ser du i realtid vilka åtgärder som vidtagits i inkassot. Dessutom sparar du tid eftersom avräkningarna automatiskt riktas till rätt fakturor.