Arbeta flexibelt även under tidspress
Hantera flera försäljnings- eller serviceorder samtidigt, betjäna din kund ansikte mot ansikte på din arbetsplats eller via telefon när du är på språng, och beställ nödvändiga reservdelar från din grossist med några knapptryck. Med Quick3 ERP-systemet arbetar du smidigt hela dagen – om arbetet avbryts kan du enkelt fortsätta där du slutade.
Prisdatabas håller prislistorna uppdaterade
När produktpriserna ändras ofta och produktutbudet är stort, blir manuell uppdatering av priser arbetskrävande. Vår prisdatabas underhåller leverantörernas prislistor åt dig, så att du kan lita på att priserna är korrekta och lagersaldon uppdaterade. Prisdatabasen säkerställer att företagets olika verksamhetsställen använder samma information utan behov av extra uppdateringar.
Använd vilken enhet som helst
Det verkligt webbaserade Quick3 ERP-systemet möjliggör arbete var som helst och på vilken enhet som helst – hos kunden, under resan eller hemifrån. Börja arbeta i webbläsaren, fortsätt på surfplattan eller använd mobilappen på din telefon – så länge du har en internetanslutning finns alla ERP-systemets funktioner tillgängliga även utanför kontoret.
Allt du behöver i ett enda ERP-system
Webbaserad helhetslösning för serviceverkstäder och reparationsverkstäder samt reservdelsbutiker
Funktioner för serviceverkstäder och reparationsverkstäder
På service- och reparationsverkstäder är dagarna ofta hektiska och många saker måste hanteras samtidigt. Quick3 ERP-systemet erbjuder ett brett utbud av verktyg som hjälper dig att hantera stressen.
I resurskalendern ser du med en överblick tillgängliga resurser och kan enkelt boka både personal och nödvändig utrustning. Du kan fördefiniera servicepaket, så visar systemet automatiskt de olika stegen i servicen och de reservdelar som behövs i arbetsordrarna. Trafi-förfrågningar ger aktuell information om de fordon som ska servas, och med Quick3-mobilappen kan du spara bilder direkt till den pågående servicen.
I utrustningsregistret kan du definiera de fält som behövs för varje typ av utrustning, exempelvis bilar, elcyklar eller andra enheter som du servar.
Quick3 underlättar din kundservice på många sätt: du kan skicka påminnelser om kommande service och meddela kunden när fordonet är klart för avhämtning. Med hjälp av servicehistoriken kan du erbjuda kunderna rätt service vid rätt tidpunkt. Dessutom kan du dela upp servicebeställningar mellan flera faktureringsparter.
Funktioner för reservdelsbutiker
Hanteringen av det breda produktutbudet i reservdelsbutiker kräver effektiva verktyg, och i Quick3 ERP hittar du precis de funktioner du behöver.
Leverantörsgränssnitt till de största grossisterna effektiviserar din leveranskedja: du ser leverantörernas lagersaldon i realtid, aktuella produkt- och prisuppgifter samt leveranstider för de beställda produkterna. Dina beställningar skickas automatiskt till leverantörerna, vilket gör beställningsprocessen smidig.
Vår prisdatabas håller prislistorna för de vanligaste grossisterna alltid uppdaterade, så du behöver inte oroa dig för uppdateringar som kan störa din verksamhet.
Det användarvänliga kassasystemet påskyndar kundservicen i din butik, och med följesedel-försäljning får du flexibilitet i din kundservice: du kan fakturera din kund i efterhand enligt den överenskomna faktureringsperioden.
Med Quick3 ERP hanteras även lagerstyrningen: automatiska inköpsförslag och mobil inventering gör lagerarbetet enklare.
För verksamhetsstyrning av reservdelsbutiker och serviceverkstäder
Exempellösning
I Confirmas Quick3 ERP-system hittar du alla dagliga funktioner för att driva din verkstads- och serviceverksamhet samt reservdelsförsäljning. Alla funktioner finns redan i programmet, vilket gör det enkelt att ta i bruk nya funktioner.
Boka demoNyckelfunktioner
- Offert, order, fakturering, kassa
- köpsfunktioner och inköparens verktyg
- Lagerhantering
- Kund- och leverantörsregister
- Trafi-förfrågning
- Meddelanden (SMS/e-post)
- Servicefunktioner
- Elektronisk ekonomiadministration
Utöka lösningen med bl.a.:
- Webbshop
- Mobilapp
- Business Intelligence
- Bokningskalender för hemsidor
- CRM
- Betalningspåminnelse- och inkassotjänster
- Ekonomiadministrationstjänster
Utöka din lösning
Webbshop för flerkanalsförsäljning
Med vår Flowvy-webbshoplösning kan din verksamhet smidigt expandera online. Med en enda helhetslösning erbjuder du dina kunder en sömlös köpupplevelse både online och i butik.
På nätet kan du enkelt sälja reservdelar, service och verkstadspaket. Du kan visa realtidsinformation om grossisternas produktutbud, produktdetaljer, priser och tillgänglighet..
Enkel ekonomiadministration med fakturans livscykeltjänster
Med våra fakturans livscykeltjänster effektiviserar du ekonomiadministrationens rutiner och frigör arbetstid från fakturering och betalningsuppföljning. Confirmas eget bokföringskontor Cash-In hanterar allt från fakturaskapande och utskick till betalningsuppföljning.
Cash-Ins experter är professionella inom ekonomiadministration och vana vid att hantera stora fakturavolymer. När hela fakturans livscykel hanteras noggrant minskar mänskliga fel och din kundservice förbättras ytterligare..