DL Software är nu en del av Confirma!
Kundnöjdhet med fungerande inre logistik
Om den inre logistiken inte fungerar drabbas också slutkunden av fel eller saknade varor och längre leveranstider. När plockningsprocessen har finslipats sparar man inte bara tid i lagret utan också utrymme, exempelvis med hjälp av dynamiska lagerplatser.
En partner ger funktionssäkerhet
Att hela lösningen kan fås av samma leverantör besparar mycket möda. Kontaktpersonen är en aktör som känner till programmet och kan hjälpa till i problemsituationer. Då det inte behövs separata gränssnitt mellan programmen hålls kostnaderna i schack och tekniken i skick.
Försäljning i flera kanaler sätter fart på affärsverksamheten
Försäljningen är partihandelns hjärta. Därför är det viktigt att verktygen är i skick. Du kan sälja i flera kanaler på webben i en eller flera webbutiker, med hjälp av återförsäljare via elektronisk kommunikation eller direkt på fältet med hjälp av en app.
System för styrning av verksamheten för partihandeln
Exempellösning för partihandeln
Partihandeln är mångdimensionell och kräver mycket av programvaran. Därför skräddarsyr vi alltid en mjukvarulösning som passar just dina behov.
Ta kontakt- Försäljning i flera kanaler
- Offert-, order- och försäljningsfunktioner
- Inköp
- Elektronisk ekonomiförvaltning
- CRM
- Produkthantering
Utöka lösningen med bland annat
- WMS-lagerhantering
- Leverantörsförbindelser
- Elektronisk kundkontakt
- Business Intelligence
- Webbshop
- App för fältförsäljare
- PIM-gränssnitt
- Ekonomiförvaltningstjänster
Nyckelfunktioner
Webbshop öppnar nya möjligheter för grossistverksamhet
För partihandelns affärsverksamhet är webbshoppen en livsviktig kanal, då den utöver att automatisera försäljningen fungerar som skyltfönster för företaget och dess produkter – därför är det viktigt att webbshoppen ger besökaren en representativ och tillförlitlig bild av företaget från första anblicken. Med tanke på kundnöjdheten är det kritiskt att lagersaldot är uppdaterat. När ERP-systemet och webbshoppen finns i samma helhetssystem behöver du inte oroa dig för felaktiga saldon.
Integrationer
Mångsidiga integrationer gör det möjligt för information att röra sig smidigt mellan olika system. Dina kunder kan beställa produkter direkt i orderportalen eller i B2B-webbshoppen. Med hjälp av leverantörsförbindelser får du saldoförfrågningar och ordrar direkt till varuleverantörerna. Integrationer med tredje parter kan göras i produkthanteringen eller kundservicesystemet.
Avancerad lagerhantering (WMS)
Ineffektiv lagerhantering bromsar tillväxten för hela företaget – förseningar och fel i plockningen orsakar stigande lagringskostnader, överdriven ökning av lagervärdet och i värsta fall föråldrade varor och minskad kundnöjdhet. Utökad lagerhantering (WMS) möjliggör effektivare övervakning och hantering av lagret och underlättar lagerrutinerna. När du gör rätt saker vid rätt tidpunkt är det lättare att styra lediga resurser till de platser där de behövs mest.
Utöka lösningen
Business Intelligence
Se dina företagsfakta visuellt i verktyget Business Intelligence. Med BI-verktyget kan du exempelvis följa upp antalet ordrar på dags- eller personnivå eller hur många orderrader som har plockats i lagret. Verktyget ger även användbar information om lagereffektiviteten, överbelastningstoppar som bromsar produktplockningen och potentiella flaskhalsar i olika delar av lagret.
Ekonomiförvaltningstjänster
Den egna tiden eller kunskaperna räcker inte alltid till för att sköta ekonomiförvaltningens rutiner ändamålsenligt. Genom att lägga ut ekonomiförvaltningstjänsterna på entreprenad sparar du inte bara tid utan också resurser. Våra experter sköter ditt företags ekonomiförvaltning smidigt och professionellt – även under brådskande tider och semestertider. Olika automatiseringar effektiviserar dataöverföringen och realtidsrapporter finns alltid till hands.