När Danny Fallenius startade sin egen disponentbyrå ville han sköta fastighetsförvaltning med sin egen stil. Det innebär framför allt högklassig och personlig service utan rynkor i pannan.
– Intresset för företagande har jag fått i arv av min far. Även i mitt tidigare arbete har jag fått mycket ansvar och frihet, så steget till företagare var inte så stort, berättar Fallenius.
Tack vare den utmärkta servicen har ordet spridit sig och det känns att det finns tillräcklig efterfrågan på en liten och högklassig aktör i huvudstadsregionen.
– Vi vill ha en behärskad tillväxt, så att vi kan koncentrera oss på att betjäna våra nuvarande kunder så bra som möjligt. Vi har inte en enda försäljare, men satsar alla tillsammans på kvaliteten på våra tjänster varvid vårt arbete säljer sig självt.
Vid de objekt där Fallenius står för fastighetsförvaltningen finns en bild på den ansvariga disponenten och hens direkta kontaktuppgifter i trapphuset. Företaget vill utmärka sig i branschen genom personlig service.
Kund | Disponentbyrå Fallenius |
Sijainti | Helsingfors |
Bransch | Fastighetsförvaltning |
Levererade lösningar | Fastighetsförvaltningssystem |
”Jag vill köpa lika högklassig och personlig service som jag själv producerar för mina kunder.”
En liten aktör måste akta sig för tomma löften
När Danny Fallenius grundade företaget funderade han på valet av disponentsystem och skickade en anbudsförfrågan till två leverantörer av redan bekanta system. Tävlingen avgjordes genast i början när Confirma skickade en offert redan dagen därpå, medan Fallenius fick svar av den andra leverantören först några veckor senare. – Ett litet företag som vi har inte råd att samarbeta med en tjänsteleverantör som inte infriar sina egna värdelöften, då vi ansvarar för kvaliteten på servicen till våra kunder, säger Danny Fallenius.
Elektroniska verktyg
Confirmas disponentlösningar – fastighetsförvaltningssystemet Domus och servicekanalen Huoneistotieto.fi som erbjuds till invånarna – har visat sig vara ett lyckat val och Fallenius är nöjd med samarbetet. Då elektroniska verktyg är en så stor del av disponentens dagliga arbete känns det naturligt för Fallenius att disponenten också kan erbjuda sina kunder fördelarna med verktygen.
– Confirma har ett fungerande system. Ur mitt perspektiv är helt elektronisk bokföring och dokumenthantering de viktigaste egenskaperna. Ur bostadsaktieägarnas synvinkel är Huoneistotieto.fi en praktisk plats att följa upp reskontra för vederlagsbetalning och minskningen av bolagslåneandelarna.
Fallenius ger bostadsaktieägarna tillgång till de viktigaste dokumenten på Huoneistotieto.fi, såsom bokslut, budget, utredning av underhållsbehov, energicertifikat, bolagsordning och bolagsstämmans material.
– Det är också praktiskt att invånarmeddelandena förmedlas direkt från tjänsten till kundens e-post och att man inte behöver logga in på tjänsten för att läsa dem, berömmer Fallenius.
Aktuellt användarstöd garanterar ett fungerande samarbete
En stor del av Fallenius kunder har börjat använda e-tjänster, men det finns alltid kunder som inte vill använda e-tjänster.
– Nuförtiden kan vi lyckligtvis skicka fakturor, kallelser till bolagsstämmor och meddelanden om vederlag också som traditionell papperspost via en separat postningstjänst, vilket har varit till stor hjälp i vårens mötesrusning.
Med hjälp av Domus har Fallenius kunnat effektivisera sin egen verksamhet och erbjuda sina kunder ännu snabbare service. Han berömmer också Confirmas högklassiga kundservice.
– Det finns bra bruksanvisningar för systemet, som uppdateras kontinuerligt, och bra kundsupport där vi snabbt kan få hjälp via telefon eller e-post.