Siirry sisältöön sitemap
gradient background checkmark

Stiletto

Stiletto on Confirman referenssiasiakas.

Jos olet joskus ostanut vaatteita tai kenkiä verkosta, olet varmasti huomannut, että tarjontaa riittää ja kilpailu asiakkaista on kovaa. Erottautua voi joko hinnalla, valtavalla valikoimalla tai loistavalla palvelulla. Confirman asiakas Kenkä- ja Asusteliike Stiletto Oy on panostanut toiminnassaan etenkin jälkimmäiseen.

– Avasimme verkkokaupan Suomeen vuonna 2011 ja viisi vuotta myöhemmin laajensimme toimintaamme Ruotsin markkinoille. Vuonna 2017 käänsimme verkkokauppamme sisällön myös englanniksi ja lähdimme tavoittelemaan kasvua kansainvälisiltä markkinoilta, yrittäjä Kimmo Maijala kertoo. 

AsiakasKenkä- ja Asusteliike Stiletto Oy
SijaintiHaapajärvi, Iisalmi
ToimialaMuoti- ja urheiluliikkeet
Toimitetut ratkaisutKassajärjestelmä, verkkokauppa

Hyvä asiakaskokemus ensin

Isojen vaatealan toimijoiden kanssa ei kilpailla kuitenkaan pelkällä brändillä, vaan vahvuudet on löydettävä muualta.  

– Meidän valttimme on hyvä asiakaskokemus. Hyvin suunniteltu navigointi ja tuotteiden selkeä kategorisointi on tärkeä tekijä verkkokaupan käyttäjäystävällisyyttä mietittäessä. Jos asiakas saapuu verkkokauppaan ja navigaatio vaikuttaa hänestä hankalalta, ostopolku pysähtyy jo ennen, kuin se ehtii kunnolla alkaa. 

Maijala tietää mistä hän puhuu: hän on nähnyt käytännössä, miten hyvin suunniteltu tuotenavigaatio kasvattaa myyntiä. 

– Uudistimme verkkokauppamme navigoinnin yhdessä Confirman verkkokauppa-asiantuntijoiden kanssa ja etenkin Ruotsissa muutos on selkeä. Siellä ihmiset ovat tottuneet moderniin vaakasuuntaiseen päävalikkoon ja kun he saapuivat vanhaan kauppaamme, moni poistui välittömästi. Uuden päävalikon ja helpottuneen navigoinnin myötä verkkokaupassa vietetty aika ja konversioprosentti ovat kasvaneet. 

Lue lisää verkkokaupan tuotenavigaation suunnittelusta blogistamme.

Pienemmällä rahalla enemmän näkyvyyttä

Kun verkkosivun kävijät viihtyvät Stileton verkkokaupassa pidempään, nousee se myös paremmin hakukoneiden – kuten Googlen – orgaanisissa hakutuloksissa. 

– Mitä vähemmän meidän tarvitsee käyttää rahaa mainontaan, sitä kannattavammaksi liiketoimintamme muodostuu. Hyvät laatupisteet vaikuttavat myös siihen, millä hinnalla saamme maksetut mainoksemme näkymään, Maijala kertoo.   

Maijala seuraa tarkasti verkkokauppansa analytiikkaa, kannattavuutta sekä niihin vaikuttavia tekijöitä. 

– Sain suurimman oppini Confirman asiantuntijoilta, kun he aikoinaan suunnittelivat verkkokauppamme ensimmäisen tuotepuun. Olen hyödyntänyt Confirman liiketoimintaneuvontaa siitä lähtien, sillä alan asiantuntijoilla on aina uusin tieto, mitä verkkokauppamaailmassa tapahtuu. On tärkeää, että kehitämme asiakaskokemustamme entistä paremmaksi, jotta voimme vastata kuluttajien jatkuvasti muuttuvaan ostokäyttäytymiseen.  

gradient background

Haluatko kuulla lisää?