Siirry sisältöön sitemap
gradient background checkmark

Halmeen leipomo

Espoon vanhin yritys, Halmeen leipomo, tuo markkinoille vain valmiita tuotteita, joiden laatuun asiakkaat voivat luottaa. Sama varmuus miellyttää Halmeen leipomon toimitusjohtaja Stefan Åstenia Confirman leipomoratkaisussa.

Halmeen Leipomolla on ollut käytössään Confirman leipomoratkaisu jo vuodesta 2005 saakka.

Halmeen leipomo perustettiin vuonna 1899 Espoon Kauklahteen ottavalle liikepaikalle Kuninkaantien varteen. Siitä Emil Halme myi leipää hevosella ohikulkeville matkalaisille. Ajat ovat muuttuneet ja yritys sen mukana. Halmeen leipomon toimitusjohtaja Stefan Åsten toteaa, että moni asia juontaa juurensa 120 vuoden takaa.

– Ydinliiketoimintamme on ennallaan, myymme edelleen leipomotuotteita. Tuotevalikoimamme elää ajan vaatimusten mukaan, mutta osa tuotteistamme tehdään yhä käsityönä perinteisillä resepteillä. Leivonnaisemme ovat löytäneet tiensä kahviloiden, kauppojen ja markettien valikoimiin, ja meillä on oma verkkokauppa. Palvelemme asiakkaitamme myös leipomon myymälästä Kuninkaantien kupeella lähes samalla paikalla kuin Emil Halme aikoinaan.

Vuoden 2006 Asuntomessujen yhteydessä laajennettu leipomon myymäläkahvila on ystävällisestä palvelusta tunnettu kohtaamispaikka, jonne tullaan kauempaakin. Åstenin mukaan puolet konseptista on hyvä tuote ja puolet, ellei enemmän, hyvä palvelu. Jokainen asiakas on kanta-asiakas, ja saa samanlaista palvelua, asioipa sitten sähköisesti tai leipomomyymälässä.

AsiakasHalmeen leipomo (Oy Emil Halme Ab)
SijaintiEspoo
ToimialaLeipomot
Toimitetut ratkaisutToiminnanohjaus, kassajärjestelmä, verkkokauppa
HyötyKaikki leipomon päivittäiset toiminnot yhdessä järjestelmässä

Katso Halmeen leipomon koko tarina

Myynnin ja tilausten hallinta yhdessä järjestelmässä

Åstenin luotsaamassa yrityksessä on panostettu kaupankäynnin teknologiaan ja liiketoiminnan hallinnan järjestelmään. Yritys on tehnyt tiivistä yhteistyötä Confirman kanssa vuodesta 2005 lähtien. Leipomojärjestelmä on keskeisessä roolissa yrityksen toimintojen hallinnassa. Järjestelmässä hoidetaan myynti leipomossa, kahvilassa ja verkkokaupassa, leipomon tilaukset, laskujen tulostukset, myynnin luvut ja tuotteiden hinnoittelu.

Halmeen Leipomo on ensimmäisiä Confirman asiakkaita, joka otti käyttöönsä kaikki eri myyntikanavat ja myös leipomokäyttöön sovitetun toiminnon tilausten hallintaan. Kassaohjelman leipomosovelluksella otetaan vastaan jälleenmyyjien tilaukset. Esimerkiksi S-ryhmältä tilaukset saadaan suoraan leipomojärjestelmään, josta saadaan helposti seuraavan päivän tilauslista.

background

”Lähes kaikki liiketoimintaan liittyvä tapahtuu meillä Confirman leipomojärjestelmän kautta. Helpompi olisi kertoa, mitä siinä ei ole. ”

Halmeen Leipomolla on ollut käytössään Confirman leipomoratkaisu jo vuodesta 2005 saakka.

Stefan Åsten

Toimitusjohtaja

Asiakkaiden luottamuksen arvoinen vielä 2100-luvulla

Åsten kertoo, että nopeasti vaihtuvat kausi- ja erikoistuotteet ja ovat tämän hetken trendi leipomoalalla. Silti yrityksessä harkitaan huolella, mihin lähdetään mukaan. Markkinoille tuodaan vain valmiita tuotteita.

– Me olemme pieni ja vikkelä yritys ja pystymme tuottamaan uusia tuotteita nopealla aikataululla. Tuotekehitykseen on silti panostettava ja uutuustuotteiden on oltava kunnossa ennen kuin tuomme ne asiakkaidemme saataville.Teemme kovaa työtä sen eteen, että ansaitsemme joka päivä asiakkaan luottamuksen ja saamme olla olemassa toiset 120 vuotta.

Luotettavuus ja varmuus miellyttävät Åstenia myös Confirman leipomoratkaisussa.

– Parasta tukea liiketoimintaamme on järjestelmän erinomainen toimivuus. Se antaa rauhan keskittyä ydintekemiseen. Tätä on kehitetty yhdessä alusta lähtien meidän tarpeisiin sopivaksi. Ei tulisi mieleenkään vaihtaa tästä pois. Järjestelmän vahvuus on siinä, että se on alunperinkin ollut hyvä, mutta sitä myös kehitetään jatkuvasti eteenpäin.

– Kokonaisuus on rakennettu niin, että aina on varalaite, jos jokin menee rikki. Ohitetaan vaan ja jatketaan matkaa, niin se toimii. Ja jos me on todettu, että omassa järjestelmässä on jokin puute tai että jokin ei toimi, asia on hoitunut yhdellä tai kahdella puhelulla tukipalveluun. Täytyy nostaa tekijöitä esille. Se on lopulta ihmisistä kiinni, toimiiko homma vai ei. Järjestelmä on mainio, mutta suurin kiitos kuuluu ihmisille sen takana.

gradient background

Haluatko kuulla lisää?