Espoosta käsin erilaisia metsä- ja puutarhakoneita myyvä ja huoltava Woodsman haluaa profiloitua ennen kaikkea kivijalkaliikkeeksi, josta saa hyvää palvelua. Verkkokaupasta on kuitenkin muodostunut tärkeä osa yrityksen kasvavaa liiketoimintaa.
– Nykypäivänä on todella vaikea kilpailla pelkällä hinnalla, sillä tuotteiden hinnat ovat aikalailla samat kaikissa alan verkkokaupoissa eikä hintanokitteluun jää oikein mahdollisuuksia. Meidän vahvuutemme on asiantunteva ja henkilökohtainen palvelu sekä monipuoliset myyntikanavat, Woodsmanin verkkokauppavastaava Julius Pekari kertoo.
Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että Woodsmanin henkilökunta kokoaa ja koekäyttää jokaisen myytävän pienkoneen ja varmistaa näin, että ne toimivat moitteettomasti. Kun koneet luovutetaan myymälästä asiakkaalle, sisältyy palveluun aina käyttöopastus.
Asiakas | VSK Woodsman Oy |
Sijainti | Espoo |
Toimiala | Erikoistavarakauppa |
Toimitetut ratkaisut | Kassajärjestelmä, verkkokauppa |
– Hyväkään asiakaspalvelu ei kuitenkaan myy, ellei siitä osata kertoa. Confirman Flowvy-verkkokauppa-alusta on osoittautunut meille loistavaksi väyläksi tuoda esiin palveluitamme ja houkutella uusia asiakkaita myös kivijalkamyymälään. Liikkeessämme vierailee päivittäin ihmisiä, jotka kertovat löytäneensä meidät verkon kautta. Lisäksi verkkokauppa toimii meillä sisäisenä työkaluna ja tietopankkina, mikä tehostaa asiakaspalvelua myymälässä.
”Työmme helpottuu huomattavasti, kun kaikki tiedot löytyvät ja ovat muokattavissa yhdessä järjestelmässä.”
Pekarin kokemuksen mukaan Confirman verkkokauppa-alusta hakukoneoptimoituu hyvin, eikä Woodsmanin verkkokaupan nostaminen ensimmäisten hakutulosten joukkoon ole vaatinut merkittäviä panostuksia.
– Sain Confirmalta perehdytyksen hakukoneoptimointiin ottaessamme verkkokaupan käyttöön. Olin tutustunut aiheeseen jo aiemmin, mutta perehdytyksessä jäi käteen vielä monia hyviä käytännön vinkkejä, joita pyrimme noudattamaan aina, kun lisäämme verkkokauppaan uutta sisältöä, Pekari kertoo.
Jos jotain Pekari järjestelmän vaihdossa katuu, niin sitä, ettei Woodsman ostanut heti aluksi kattavampaa koulutuskokonaisuutta asiantuntijoilta.
– Confirman tarjoama monikanavainen myyntijärjestelmä on todella monipuolinen. Keskenään yhteen toimivista kassa-, ERP- ja verkkokauppaohjelmista löytyy toiminnallisuuksia lähes joka tarpeeseen, kun niitä vain osaa käyttää. Jälkikäteen saimme huomata, että koulutukset olisivat kyllä maksaneet itsensä takaisin moninkertaisesti.
– Verkkokauppa on lisännyt kokonaismyyntiämme, sillä sen avulla pystymme tarjoamaan tuotteitamme ympäri Suomen. Uskon, että jatkokehittämällä verkkokauppaamme yhdessä Confirman asiantuntijoiden kanssa saamme tavoitettua entistä enemmän asiakkaita ympäri maan.
Haluatko kuulla lisää?